Альберт Ейнштейн писав з гіркотою в 1914 році: «Як це могло статися, що наша культуролюбивая цивілізація виявилася такою жахливо аморальною? Весь наш технологічний прогрес виявився по суті не чим іншим, як сокирою в руках патологічного злочинця».
Людина та історія
Філософ Карл Теодор Ясперс цікаво порівнює людину та історію – він стверджує, що як людина, так і історія є незавершеними та непередбачуваними. Людина, згідно з Ясперсом, є тим, чим вона є лише разом із своїм минулим; історія – її єдина основа, і саме "історія перетворила людину в істоту, яка прагне вийти за свої межі".
Про Україну і українців
Г. Л. де Боплан. Опис України. Пер. з фр. Я.І.Кравця, З.П.Борисюк. Київ, 1990. ... Говорячи про відвагу козаків, цілком доречним буде розповісти і про їхні звичаї та заняття. ...серед цього народу зустрічаються люди, досвідчені у всіх взагалі необхідних для життя ремеслах... Жінки займаються прядінням льону і вовни, з яких роблять полотно і тканини для щоденного вжитку. Всі уміють добре обробляти землю, сіяти, жати, випікати хліб, готувати різні м'ясні страви, варити пиво, мед, горілку, робити брагу тощо. Немає також серед них жодного, якого б віку, статі чи становища він не був, хто б не намагався перевершити свого товариша у пиятиці і гульні. Немає серед християн і таких, котрі б настільки, як вони, призвичаїлися не дбати про завтрашній день.
Вони взагалі розуміються на усіх ремеслах, хоча одні бувають більш вдатними, ніж інші у тих чи інших заняттях; трапляються й такі, чиї знання у порівнянні з загалом значно ширші. Одне слово, всі вони досить розумні, але зосереджуються лише на корисному і необхідному, головним чином на тому, що пов'язане з сільським життям.
... їхні лінощі: вони зовсім не хочуть працювати, хіба що при крайній потребі, коли їм немає за що купити необхідне. Вони воліють краще піти позичити усе потрібне у турків, своїх добрих сусідів, аніж потрудитися, щоб самим його надбати тощо, їм доволі, коли є що їсти й пити.
Роль системы ценностей в международных правах человека и феномен роста ксенофобии в Украине
Алан Скурбати (Цховребов) Доктор наук по международным правам человека Лундский университет, Швеция Текст російською мовою тут
Насправді някої культуролюбивої цивілізації нгіколи не було! Це вона на тягує на себе таку машкару, щоб полюбоватися перед дзеркалом! Тому статтю слід назвати "Якими є ми насправді?"
І тим самим більш небезпечні! Питання тільки в тому, коли зявиться черговий патологічний злочинець і бажання більшості отримати над собою такого патологічного керівника. Це теж демократія. Точніше її зворотній бік - насилля більшості над меншістю.