Пт, 26.04.2024, 16:18
Вітаю Вас Гость | RSS

Зерна: наука, освіта, культура

Меню сайту

Каталог статей

Головна » Статті » Освіта » Електронне урядування

Електронне урядування зарубіжних країн: загальні підходи і тенденції розвитку
Поняття «електронного уряду» з’явилося на Заході на початку 90-х років, реалізовуватися практично воно почало лише наприкінці 90-х. Однак першим у світі ідею урядового порталу реалізував Сінгапур.
У Європі лідером є Великобританія, де з 2000 року реалізується програма «E-citizen, e-business, e-government» («Електронний громадянин, електронний бізнес, електронний уряд») у рамках проекту «Стратегічна структура для обслуговування суспільства в інформаційному столітті». Програма передбачає розвитокі використання всіх електронних видів державних послуг — вони можуть надаватися через Інтернет, мобільний зв’язок, цифрове телебачення, центри обслуговування викликів (кол-центри).
Кабінетом Міністрів Великобританії у 2005 році було розроблено концепцію трансформаційного врядування. Вона включає ключові принципи сучасного державного управління, яке повністю базується на використанні інформаційних технологій, дає можливість змінювати відношення уряду і населення шляхом усунення адміністративних бар’єрів, застосовувати більш ефективний та дієвий механізм щодо надання соціальних послуг.
Основні регуляторні рамки електронного врядування було визначено Лісабонською стратегією 2000 року. На сьогоднішній день прийнято нові рамкові документи — Програму 2020 (документ базується на Лісабонській стратегії та є стратегічною рамкою для створення єдиного Європейського інформаційного простору) та Міністерську декларацію 2009 року (прийнята в м. Малмьо (Швеція) на Міністерській конференції та встановлює цілі на 5 років, зокрема: посилення мобільності всередині єдиного ринку, посилення ефективності та результативності Уряду при скороченні адміністративних бар’єрів через використання інформаційних технологій, надання повноважень громадянам та бізнесу).
Наразі розробляється Цифровий порядок денний, очікується його прийняття до кінця 2010 року під час Бельгійського головування в ЄС. Документ пропонує ключове бачення, цілі й пріоритети на наступні 5 років, план заходів для національних та європейських інституцій щодо впровадження швидкісного Інтернету для всіх європейців, підтримки громадян у набутті нових навичок щодо опанування цифрового світу, усунення будь-яких бар’єрів, що перешкоджають ефективним діям. Триває перегляд законодавства ЄС з метою приведення його у відповідність до нових вимог, що має на меті розроблення єдиних стандартів стосовно електронного цифрового підпису та його використання, нових підходів до захисту інформації, посилення цифрової грамотності громадян, розвиток навичок і механізмів визначення компетенцій, якими повинні володіти спеціалісти ІТ-сфери та користувачі мережі Інтернет, забезпечення електронної ідентифікації та аудіоідентифікації особи, низку інших ключових питань розвитку електронного врядування.
На жаль, в Україні ще досить низький рівень вітчизняної інформатизації органів влади та обмежений доступ до неї пересічних громадян. Для здійснення корінних змін у підходах до створення електронного уряду необхідно розробити і запровадити стандарти забезпечення доступу до інформації органів влади, відпрацювати стандарти надання адміністративних послуг органами виконавчої влади і місцевого самоврядування в електронному режимі.
В Європі продовжують спостерігатися стійкий прогрес стосовно доступності послуг онлайн.
Загальна доступність до онлайн послуг зросла до 71% у 2009 році (у порівнянні з 2007 – 59%). З точки зору відповідності вимогам сучасності, то електронне урядування відповідає на 83% (76% у 2007). Цим оцінюється ступінь взаємодії між постачальником послуг і користувачем, від простого надання інформації до індивідуального підходу до того чи іншого запиту.
Як і раніше, залишається значна різниця між результатами послуг для бізнесу і послуг для громадян.
Це відображає властивий бізнесу характер - послуги є більш однорідними за формою. Послуги для громадян, для порівняння, вельми різноманітні і громадяни мають набагато більше потреб і поводять себе по-різному.
Серед 6 Провідних країн, в яких 20 основних послуг повністю доступні онлайн є: Австрія, Мальта, Португалія, Сполучене Королівство, Швеція і Словенія.
Щодо відповідності вимогам сучасності топ-6 складають: Мальта, Португлія, Швеція, Австрія, Словенія та Естонія.
Згідно доповіді ООН до 10 країн із найрозвинутішими системами е-урядування входять:Республіка Корея, США, Канада, Великобританія, Нідерланди, Норвегія, Данія, Австралія, Іспанія та Франція. Найрозвинутіші системи електронного урядування в країнах із високим рівнем доходів.
Порівнюючи регіни світу, Європа отримує найвищу оцінку, потім Північна та Південна Америки. Це тільки два регіони, де рейтинг вище середнього по всьому світі. Африка продовжує відставати, враховуючи, що більшість найменш розвинутих країн світу знаходяться в цьому регіоні і в цілому їм бракує фінансових і людських ресурсів, щоб повністю реалізувати проекти з електронного урядування. Рейтинг азіатського регіону трохи вищий середнього світового показника, але Республіка Корея є винятком.
За даними Американського індексу задоволеності клієнтів за 3-й квартал 2009 року, Адміністрації соціального забезпечення очолювала список найбільш привабливих сайтів з точки зору задоволеності громадян.
У Європі найбільш розвинутими з точкизору електронного урядування вважаються країни Західної та Північної Європи.
Україна займає 54 місце у світовому рейтингу та 7-е місце (з 10) серед країн Східної Європи, поступаючись Польщі та Румунії та випереджаючи Росію та Білорусь. Також в звіті значиться, що сайт Міністерства фінансів України здобув найвищу оцінку серед сайтів міністерств, з точки зору інформаційного наповнення та залучення громадян, хоча онлайн послуги й обмежені.
Україна отримала 109 балів (з 403) щодо доступності основних категорій інформаційних послуг: нові інформаційні послуги, розширення існуючих інформаційних послуг, транзакційні послуги та пов'язані послуги. Оцінки включають загальну кількість балів для національного порталу і п'ять міністерств.
Категорія: Електронне урядування | Додав: donramon (01.02.2012)
Переглядів: 3914 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 2
1 katenok1985  
хорошая статья)) biggrin

2 donramon  
Сыпасибо happy Жду твою!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Міні-чат
Форма входу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Зареєстрованих: 0

Усі права захищені. Copyright Сайт "Зерна" © 2024
Безкоштовний хостинг uCoz