Сб, 20.04.2024, 05:25
Вітаю Вас Гость | RSS

Зерна: наука, освіта, культура

Меню сайту
Категорії розділу
Культура [56] Наука [33]
Наукові досягнення
Освіта [63]
Новини освіти
Туризм [16]
Цікаві місця, враження, рекомендації
Комп'ютер [37]
Все що стосується комп'ютерів
Різне [86]
Всяка всячина
Курйози [15]
Незвичайне
Україна [79]
Досягнення, цікавинки
Економіка [71]
Новини економіки України та закордону
Здоров’я [36]
Здоров’я, життя, лікування ...
Новини сайту [44]
Новини сайту "Зерна"
Зарубіжні новини [31]
Політика [136] Київ [15]
Київські новини
Спорт [32] Земля, екологія. [9]
Держава [0]

Головна » 2010 » Січень » 20 » ВИКОНАННЯ ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ №2
12:40
ВИКОНАННЯ ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ №2
3. Вільне ПО.

Інформація щодо розробки державної цільової програми «Впровадження в органах державної влади програмного забезпечення з відкритим кодом»

Проект розпорядження Кабінету Міністрів України «Про схвалення Концепції Державної цільової програми впровадження в органах державної влади програмного забезпечення з відкритим кодом» розроблено Держкомінформатизації на виконання завдань Уряду, визначених в розділі 6.3 Програми діяльності Кабінету Міністрів України «Подолання впливу світової фінансово-економічної кризи та поступальний розвиток», затвердженої постановою Кабінету Міністрів від 20.12.2008 № 1107.
Проектом Концепції Державної цільової програми впровадження в органах державної влади програмного забезпечення з відкритим кодом (далі – Концепція) передбачається подолання технологічної залежності країни від окремих суб’єктів ринку, здійснення заходів для створення рівних умов для використання різних моделей програмного забезпечення (пропрієтарного та з відкритим кодом), створення умов для доступу населення до прийнятного за ціною програмного забезпечення (далі - ПЗ), зниженню обсягів використання неліцензійного ПЗ, зниження видатків державного бюджету на легалізацію ПЗ, розвитку індустрії ПЗ в Україні.
Такий підхід цілком відповідає документам Всесвітнього саміту з питань інформаційного суспільства, в яких визначається, що використання можливостей, які надають різні моделі ПЗ, у тому числі пропрієтарне, з відкритими кодами (далі - ПЗ з ВК) і безплатне ПЗ сприяє підвищенню конкуренції і дає змогу користувачеві вибирати належне рішення з різних моделей ПЗ. Прийнятний за ціною доступ до ПЗ, яке найбільше задовольняє вимоги користувачів - є важливим компонентом насправді відкритого для всіх інформаційного суспільства (пункт 27 Женевської декларації; пункт 10е Женевського плану дій; пункт 49 Туніської програми).
За даними, які були надані органами державної влади (далі - ОДВ) до Держкомінформатизації більшість операційних систем персональних комп’ютерів та операційних систем локальних мереж органів державної влади використовують пропрієтарну операційну систему та її сумісні застосування.
Аналіз проектів інформатизації, які були погоджені з генеральним державним замовником НПІ, стосовно витрат ОДВ на легалізацію та закупівлю ПЗ показує, що у 2007 році на закупівлю ліцензійного ПЗ було витрачено 89,1 млн. грн., і відповідно у 2008 році 76,7 млн. грн. Крім того, на супровід пропрієтарного ПЗ в ОДВ у 2008 році було витрачено 21,4 млн. грн. проти 4,5 млн. грн. у 2007 році.
За загальна потреба (витрати бюджету) на легалізацію ПЗ можуть скласти значні обсяги фінансування, причому, з урахуванням життєвого циклу пропрієтарного ПЗ, співставні видатки бюджету будуть потребуватися кожні 5-6 років.
Міжнародна практика свідчить, що скорочення витрат держави при використанні ПЗ з ВК замість пропрієтарного, становить близько 80-87%, включаючи витрати на адміністрування, адаптацію та перенавчання персоналу.
Активну позицію по відношенню до ПЗ з ВК займають країни Європейського Союзу, курс на приєднання до якого взяла Україна. ЄС не тільки активно використовує і розповсюджує ПЗ з ВК, але й рекомендує своїм країнам-членам використовувати ПЗ з ВК та відкриті стандарти в своїх урядах.
Аналіз використання ПЗ в Європейському Союзі та інших країнах показує, що такі країни, як Німеччина, Франція, Канада, Бразилія, США для скорочень витрат на купівлю пропрієтарного ПЗ створили програми щодо заміни пропрієтарного ПЗ на ПЗ з ВК в ОДВ цих країн. За наявною інформацією впровадження такої програми тільки в одній Німеччині дозволяє економити на купівлі та супроводу ПЗ з ВК біля 1 млрд. євро в рік.
Вагомим аспектом в створенні рівних умов для використання програмного забезпечення є також те, що ПЗ з ВК, в силу технологічних особливостей процесу його розробки, значно менш пропрієтарного ПЗ висуває вимоги до оновлення комп’ютерної техніки .
З урахуванням вищевикладеного та на виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України, затвердженої постановою Кабінету Міністрів від 20.12.2008 № 1107 Держкомінформатизації було підготовлено проект розпорядження про схвалення Концепції. У відповідності до Порядку розроблення та виконання державних цільових програм, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 № 106, проект надіслано на погодження до зацікавлених органів виконавчої влади та оприлюднено на веб-сайті Держкомінформатизації.
Оприлюднення проекту Концепції призвело до активного його обговорювання серед представників ринку ІКТ, про що свідчать відгуки, які надійшли в електронній формі від прихильників різних моделей ПЗ. Процес обговорення серед представників ринку ІКТ та профільних асоціацій на даний час триває і до Держкомінформатизації офіційних звернень та зауважень поки не надходило.
Необхідно зазначити, що проект Концепції не дискримінує жодну з моделей ПЗ, а спрямовано на створення умов, які забезпечать ОДВ можливості вільного вибору ПЗ відповідно до їх потреб за прийнятною ціною. Створення відповідної інфраструктури забезпечить можливість ОДВ на практиці впроваджувати ПЗ, яке їх задовольняє за ціною та характеристиками, та бути незалежними від технічної політики постачальників ПЗ, в першу чергу від тих, хто займає сьогодні монопольне становище на ринку інформаційних технологій, та буде сприяти розвитку добросовісної конкуренції.
В проекті Концепції враховано, що за постачання необхідної кількості дистрибутивів, надання технічної підтримки та супроводження, інших послуг будь-які суб’єкти ринку справляють плату, але загальновідомим є той факт, що ліцензійною умовою ПЗ з ВК, на відміну від пропрієтарного ПЗ, є надання безкоштовного права на користування програмним забезпеченням. В той же час пропрієтарне ПЗ, доволі часто постачається за умовою «як є», за ціною тільки плати за право користування і не передбачає надання будь-яких послуг. З урахуванням того, що витрати на ПЗ не обмежуються вартістю придбання ліцензії на його використання, потреба в фінансуванні заходів державної цільової програми впродовж 4 років оцінюється в 10 % від щорічних витрат на придбання пропрієтарного ПЗ. В той же час створення умов для впровадження ПЗ з ВК в органах державної влади дозволить зменшити витрати на придбання ПЗ в кілька разів.
В проекті Концепції передбачено що у процесі виконання державної цільової програми будуть здійснюватися заходи з удосконалення нормативно-правової бази у тому числі і з питань інтелектуальної власності стосовно використання ПЗ з ВК. В процесі реалізації державної цільової програми на основі детального аналізу усіх факторів, які впливають на формування складу відповідних дистрибутивів, буде прийнято остаточне рішення щодо визначення видів ліцензій, на основі яких ПЗ з ВК буде постачатися органам державної влади.
З метою врахування питань, пов’язаних з забезпеченням інформаційної безпеки, проект Концепції має бути погоджений з Державною службою спеціального зв’язку та захисту інформації, яка є державним органом, призначеним для забезпечення захисту державних інформаційних ресурсів в інформаційно-телекомунікаційних системах, криптографічного та технічного захисту інформації.
Враховуючи, що проект Концепції відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 № 106 та від 18.07.2007 № 950 буде опрацьовано в межах повноважень МОН, Мінпраці, Мінтрансзв’язку, Мінфіном, Держспецзв’язку, Держінвестицій, Мінекономіки та Мін’юстом до внесення його до Кабінету Міністрів України, Держкомінформатизації вважає що тільки неухильне дотримання нормативно правових актів, під час вирішення цієї актуальної проблеми, є запорукою від лобіювання бізнес-інтересів суб’єктів ринку інформаційних технологій.
Кабінетом Міністрів України схвалено Концепцію Державної цільової науково-технічної програми використання в органах державної влади програмного забезпечення з відкритим кодом. В межах цієї програми передбачається подолання технологічної залежності країни від окремих суб’єктів ринку, здійснення заходів для створення рівних умов для використання різних моделей програмного забезпечення, створення умов для доступу населення до прийнятного за ціною програмного забезпечення, зниженню обсягів використання неліцензійного програмного забезпечення, зниження видатків державного бюджету на легалізацію програмного забезпечення, розвитку індустрії програмного забезпечення в Україні.
Джерело: офіційний сайт Державного комітету інфрматизації України - http://www.dki.gov.ua/

Категорія: Новини сайту | Переглядів: 456 | Додав: Kulya | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Календар
«  Січень 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Міні-чат
Форма входу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Зареєстрованих: 0

Усі права захищені. Copyright Сайт "Зерна" © 2024
Безкоштовний хостинг uCoz