Пн, 09.12.2019, 18:48
Вітаю Вас Гость | RSS

Зерна: наука, освіта, культура

Меню сайту
Категорії розділу
Культура [56]Наука [33]
Наукові досягнення
Освіта [63]
Новини освіти
Туризм [16]
Цікаві місця, враження, рекомендації
Комп'ютер [37]
Все що стосується комп'ютерів
Різне [86]
Всяка всячина
Курйози [15]
Незвичайне
Україна [79]
Досягнення, цікавинки
Економіка [71]
Новини економіки України та закордону
Здоров’я [36]
Здоров’я, життя, лікування ...
Новини сайту [44]
Новини сайту "Зерна"
Зарубіжні новини [31]
Політика [136]Київ [15]
Київські новини
Спорт [32]Земля, екологія. [9]
Держава [0]
Головна » 2011 » Квітень » 11 » В Україні назріла необхідність якісних змін в освіті
22:42
В Україні назріла необхідність якісних змін в освіті
Останнім часом проблема змін в освіті постійно перебуває в полі зору громадської думки. Висвітлюються окремі важливі аспекти освітянської діяльності, пропонуються ті чи інші новації, але часто відчувається методологічна слабкість, несистемність пропозицій.

Про це у своїй статті для DT.UA пише Василь Кремінь, президент Національної академії педагогічних наук України, академік НАН і НАПН України, міністр освіти і науки України (1999-2005 рр.).
Науковець зазначає, що українське суспільство не має чіткого усвідомлення, чому, що і як слід змінювати в освіті. «В основі цього часто лежить нерозумінням сутності сучасних цивілізаційних змін та нових вимог, які вони ставлять перед людиною, її життєдіяльністю, нездатність помістити розвиток освіти у контекст підготовки людини до життя у ХХІ столітті», — пише автор. Тож, наголошує В.Кремінь, зміни в освіті потрібні за таких причин:

Перше. Людство ввійшло у новий тип цивілізації — інноваційний. Отже, необхідно по-новому визначити мету навчання і функції навчального процесу. Сьогодні, як ніколи раніше, актуальні два завдання: — виробити в дитини уміння, навички і бажання навчатися впродовж життя, щоб завжди бути конкурентоспроможною, а також навчити її того, що стане основою, методологією життя та діяльності людини в цілому.

Друге. Сучасна цивілізація істотно розширила комунікативне середовище, в якому живе і діє людина. В освіті треба змінити сам спосіб включення особистості в навчальний процес. На заміну суб’єктно-об’єктним відносинам між тим, хто навчає, і тим, хто навчається, мають прийти суб’єктно-суб’єктні, при яких обидва учасники навчального процесу активні, рівноправні у взаємодії і взаємно пошановані.

Авторитарну репресивну педагогіку слід замінити на демократичну педагогіку толерантності як у школі, так і в університеті.Це потрібно не так освіті, як суспільству: стабільна демократія може бути лише там, де є критична маса людей — носіїв демократичних цінностей, не здатних жити в авторитарному середовищі.

Третє. Розвиток людства набув глобального характеру, що робить конкурентоспроможною лише людину, здатну жити і діяти в такому просторі. Тож вивчення англійської має стати обов’язковим для всіх школярів.

Четверте. Нові часи вимагають кореляції системи цінностей, які ми хочемо бачити в дітей. Зокрема, дітей треба орієнтувати на бажання бути успішними в житті. Це має стати важливим стимулом до якісного навчання замість мотивації методами авторитарної педагогіки, до того ж орієнтує людину на максимальну самореалізацію.

П’яте. Сучасний світ не лише поставив перед освітою нові завдання, а й створив для неї нові можливості. Передусім це сучасні інформаційні технології, які забезпечують щонайменше три функції: комп’ютерну грамотність; індивідуалізацію та інтенсифікацію освітнього процесу; новий тип навчальної діяльності — дистанційну освіту.

Шосте. Взяття за провідну ідею сучасної освіти дитиноцентризму, який передбачає максимальне наближення навчання і виховання кожної дитини до її індивідуальності. Такий підхід дозволить дитині пізнати себе, розвинути себе на основі власних здібностей, а ставши дорослою — максимально самореалізуватися, що є неодмінною умовою особистого щастя і динамічного та несуперечливого суспільного прогресу.

«Дзеркало тижня. Україна».

Категорія: Освіта | Переглядів: 221 | Додав: nelya | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 2
2 PopovVL  
Вже багато років в нашій країні виникають нові ідеї та запроваджуються нові методи освіти, але ж якість освіти від цього ніяк не поліпшується, а тільки погіршується. Може вже достатньо цих ідей та експерементів, а краще щось вже діяти?

1 Osa  
У нас в країні вже давно новий міністр. З новими ідеями, новими запровадження. Але чи на краще вони? Я думаю, що на сьогодні остаточної думки немає.
А як думаєте ви?

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Календар
«  Квітень 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Міні-чат
Форма входу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Зареєстрованих: 0

Усі права захищені. Copyright Сайт "Зерна" © 2019
Безкоштовний хостинг uCoz