Чт, 20.06.2019, 05:53
Вітаю Вас Гость | RSS

Зерна: наука, освіта, культура

Меню сайту
Категорії розділу
Культура [56]Наука [33]
Наукові досягнення
Освіта [63]
Новини освіти
Туризм [16]
Цікаві місця, враження, рекомендації
Комп'ютер [37]
Все що стосується комп'ютерів
Різне [86]
Всяка всячина
Курйози [15]
Незвичайне
Україна [79]
Досягнення, цікавинки
Економіка [71]
Новини економіки України та закордону
Здоров’я [36]
Здоров’я, життя, лікування ...
Новини сайту [44]
Новини сайту "Зерна"
Зарубіжні новини [31]
Політика [136]Київ [15]
Київські новини
Спорт [32]Земля, екологія. [9]
Держава [0]
Головна » 2010 » Лютий » 13 » Концепція Державної цільової програми впровадження в органах державної влади програмного забезпечення з відкритим кодом
14:42
Концепція Державної цільової програми впровадження в органах державної влади програмного забезпечення з відкритим кодом
Одним із головних пріоритетів розбудови інформаційного суспільства в Україні є інформатизація органів державної влади, що має сприяти її прозорості та відкритості, підвищенню ефективності виконання посадових обов’язків державних службовців, якісному наданню населенню різноманітних інформаційних послуг, інтеграції зі світовим інформаційним простором. Успіх інформатизації залежить, насамперед, від рівня розвитку інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ), у тому числі впровадження і використання сучасного та ефективного з різних точок зору програмного забезпечення (далі ПЗ), яке відповідає національним інтересам країни.
Відповідно до міжнародних правових норм ПЗ відноситься до об’єктів інтелектуальної власності і тому його використання потребує дотримання авторських прав та виконання вимог ліцензування.
На сьогодні тільки в центральних органах виконавчої влади використовується більше 227 тис. різноманітних персональних комп’ютерів, у тому числі понад 150 тис. – сучасних та близько 7 тис. – серверів, значна частина з яких була закуплена з ліцензійним пропрієтарним ПЗ. Існуючий стан легалізації програмного забезпечення, за результатами інвентаризації комп’ютерних програм в органах виконавчої влади, яку щорічно здійснює Міністерство освіти і науки України, потребує значних бюджетних витратах на їх легалізацію та закупівлю нового ліцензійного програмного забезпечення.
Загально прийнятою практикою в Україні є використання саме пропрієтарного, тобто закритого ПЗ. Використання пропрієтарного ПЗ у державних структурах призводить до постійного збільшення щорічних витрат коштів державного бюджету для його закупівлі та адаптації, а також посиленню залежності національної інформаційної інфраструктури від цих постачальників ПЗ.
В той же час на світовому ринку існує та розповсюджується, на правах публічного ліцензування, практично безкоштовне програмне забезпечення з відкритим кодом (далі ПЗ з ВК), яке дає ряд суттєвих переваг, не обмежуючи право на модифікацію та розповсюдження даного ПЗ, при цьому захищаючи нематеріальне право авторів.
Активну позицію по відношенню до ПЗ з ВК займають країни Європейського Союзу, курс на приєднання до якого взяла Україна. ЄС не тільки активно використовує і розповсюджує ПЗ з ВК, але й рекомендує своїм країнам-членам використовувати ПЗ з ВК та відкриті стандарти в своїх урядах.
Міжнародна практика свідчить, що скорочення витрат держави при використанні ПЗ з ВК замість пропрієтарного, становить близько 80-87%, включаючи витрати на адміністрування, адаптацію та перенавчання персоналу.
Проблема, на розв’язання якої спрямована дана цільова програма (далі Програма), полягає у впровадженні ПЗ з ВК в органах державної влади України, що дозволить значно скоротити видатки на легалізацію ПЗ, зменшити економічну залежність держави від монополістів-розробників ПЗ, буде сприяти розвитку конкурентних засад на цьому сегменті ринку та стимулювати розвиток вітчизняної індустрії ПЗ.
Необхідність створення вітчизняними виробниками новітніх конкурентоспроможних засобів інформатизації та комп’ютерних програм, зокрема з відкритими кодами, визначена також і Законом України «Про Основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007 - 2015 роки».
Аналіз причин виникнення проблеми та обґрунтування необхідності її розв’язання програмним методом
Державний замовник, як правило, приймає значну частину своїх рішень у сфері використання інформаційних технологій, спираючись на платформи і ПЗ, які пропонують і контролюють вітчизняні постачальники (дистриб’ютори, дилери), що в свою чергу суттєво залежать від своїх закордонних партнерів – розробників ПЗ, їх цінової, правової та технологічної політики. Значну частину такого ПЗ складає пропрієтарне, що надається в користування за ліцензійними договорами, що не забезпечують належну технічну підтримку та постачаються за умовою «як є».
На даний час 98,2% операційних систем персональних комп’ютерів та 63,3% операційних систем локальних мереж, які використовуються органами виконавчої влади, є пропрієтарним ПЗ. Однією з причин цього є недостатня інформованість державних замовників про можливості, які надають різні моделі ПЗ, що не відповідає принципам побудови Інформаційного суспільства.
Крім цього, в органах державної влади не вистачає кваліфікованих фахівців для впровадження та забезпечення надійної експлуатації непропрієтарного ПЗ, що посилюється відсутністю інфраструктури розвитку, розробки і підтримки типового та уніфікованого ПЗ з ВК, налаштованого на державні потреби.
Про «недостатні обсяги вироблення конкурентоспроможного національного інформаційного продукту та критичний стан безпеки інформаційно-комп’ютерних систем в галузі державного управління» йдеться і в Стратегії національної безпеки України, затвердженої Указом Президента України від 12.02.2007 №105/2007. Однією зі стратегічних цілей, пріоритетів та завдань політики національної безпеки є необхідність забезпечення випереджувального розширення внутрішнього ринку, уникнення критичної залежності національної економіки від кон’юнктури світових ринків, активізація інноваційних процесів в науково-технологічній та інформаційно-комунікаційній сферах економіки.
В останні роки на світовому ринку ПЗ накопичено критичну масу ПЗ з ВК зі зручним графічним інтерфейсом та сумісними додатками, що надають альтернативу більшій частині пропрієтарного ПЗ для персональних комп’ютерів та серверів.
Усвідомлення привабливості моделі використання ПЗ з ВК спонукає уряди багатьох країн запроваджувати ПЗ з ВК в цілях пошуку ефективних рішень у сфері розвитку нових інформаційних технологій, підвищення ефективності витрат, зниження національної залежності від окремих корпорацій, для чого уряди цих країн створили відповідні інфраструктури. Ця тенденція посилюється у період економічної кризи.
Саме нині, коли виникла нагальна необхідність відмовитися від використання в державному секторі неліцензійного ПЗ, що продиктовано як зовнішнім політичним та правовим тиском, так і реальною внутрішньою ситуацією, – Україна має чудову нагоду включитися до загальносвітового процесу. Перед країною відкриваються перспективи не лише швидкого і остаточного вирішення юридичних проблем на внутрішньому та міжнародному рівнях, але й потужного власного розвитку в найбільш передовій і високотехнологічній галузі господарства – індустрії ПЗ.
З кожним роком кількість електронних ресурсів, які створюють органи влади, зростає, збільшується ринок послуг електронного урядування. Відповідно поширюється сфера застосування ПЗ. Купуючи пропрієтарне ПЗ, як держава, так і інші користувачі отримують лише обмежене право користування ними: як правило - заборонений або закритий доступ до коду, заборонене внесення будь-яких змін, виконання більш ніж на обмеженій кількості комп’ютерів, тиражування, розповсюдження, перепродаж, копіювання, обмежена технічна підтримка тощо. Використання тільки цих програм у державних установах має негативні наслідки, серед яких:
• суттєве збільшення витрат коштів державного бюджету для закупівлі та адаптації ПЗ;
• скорочення робочих місць у вітчизняних виробників програм.
Використання ПЗ з ВК в органах державної влади буде сприяти реалізація принципів побудови інформаційного суспільства щодо створення умов для забезпечення інформованості всіх зацікавлених сторін про можливості, які надають різні моделі ПЗ, та прийнятного за ціною доступу до ПЗ, зниженню обсягів використання неліцензійного ПЗ, забезпеченню рівних можливостей пропрієтарному ПЗ та ПЗ з ВК.
Категорія: Комп'ютер | Переглядів: 347 | Додав: Gribmund | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 1
1 Юрген  
Не впевнений. що запровадження в органах державної влади ПЗ з ВК є панацеєю від усіх проблем. По-перше, хто сказав що це буде безкоштовно? По-друге, впровадження ПЗ з ВК вимагатиме від уповноважених державних органів, зокрема Держкомінформатизації, чималих зусиль щодо координації, узгодженості діяльності різних міністерств, відомств, підприємств, установ. По-третє, а хто сказав що процедура експертизи такого ПЗ значно простійша?

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Календар
«  Лютий 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
Міні-чат
Форма входу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Зареєстрованих: 0

Усі права захищені. Copyright Сайт "Зерна" © 2019
Безкоштовний хостинг uCoz