|
Головна » 2010 » Лютий » 24 » Інформаційне суспільство. Плюс чи мінус? (Частина 2)
10:46 Інформаційне суспільство. Плюс чи мінус? (Частина 2) |
Україна здійснює модернізацію системи освіти в контексті європейських вимог, практично реалізує положення Болонської декларації. Сьогодні, як ніколи, стає зрозумілим, що освіта, особливо в галузі математики, природничих наук і техніки, необхідна для формування кваліфікованих кадрів, які володіють конкурентоспроможністю в умовах інформаційного суспільства. У зв'язку з цим важливими стають дослідження переваг і недоліків традиційного та дистанційного навчання, їхньої ефективності й перспектив. Дистанційне навчання на базі Інтернет-технологій являє собою якісно інший рівень досвіду традиційної заочної освіти, кардинально підвищує інтерактивність, отже, якість навчального процесу. Інформаційна підтримка забезпечується за допомогою електронних бібліотек, банків даних, учбово-інформаційних матеріалів (спеціальних навчальних посібників, письмових завдань, аудіо- i відеоматеріалів). Так, навчальний курс з дистанційного навчання фірми Microsoft має компакт-диск для проведення лабораторних робіт i практикумів. Студенти надсилають письмові роботи електронною поштою, спілкуються інтенсивно з її допомогою з викладачем (так звані віртуальні години навчання). У Японії існує "віртуальна магістратура": не залишаючи офісу, по завершенні відповідного курсу навчання по Інтернету, можна одержати вчений ступінь магістра бізнес-адміністрування (МВА). У США вже створено перший повністю віртуальний вищий навчальний заклад - Міжнародний університет Джонса. Однак, варто розглядати систему освіти в інформаційному суспільстві не тільки в позитивному аспекті. Досвід показує, що вплив самих передових технологій на освіту (приміром, віртуальних університетів) виявився не таким сильним, як очікувалося. Слід зазначити,що віртуальний простір, хоч він і безмежний, не може поки забезпечити загальність і справедливість. Він не підходить студентам, чий технологічний досвід обмежений. Інтернет-революція підсилює нерівність між бідними й багатими. Отже, інформаційні технології стають новим джерелом соціальної нерівності. Не можна забувати й про те, що, як показують спеціальні дослідження, уже через дві-три хвилини перебування у віртуальному середовищі у людини порушується рухова моторика, а через 25-30 хвилин відбуваються порушення рухових рефлексів. Можна згадати й про інші негативні моменти: комп'ютер створює певний віртуально-фантастичний світ. Психологи вважають, що він віддаляє його мешканців від реальності, від необхідності стверджувати себе, від духовного життя.
|
Категорія: Комп'ютер |
Переглядів: 504 |
Додав: Umnichka
| Рейтинг: 5.0/1 |
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Зареєстрованих: 0
|