Виданню Коммерсантъ-Украина стали відомі подробиці виходу в Україну четвертого оператора супутникового телебачення Digital Fly. Учора компанія почала тестове мовлення на супутнику Thor 3, а комерційний запуск проекту відбудеться 15 листопада, повідомило джерело, знайоме з планами Digital Fly. Згідно з презентацією компанією для партнерів, вона запропонує низку інноваційних сервісів: відео за запитом (сервіс, що дозволяє завантажувати відео з медіатеки і зберігати на своєму ресивері), інтерактивне телебачення, а також можливість запису до 500 год. телепрограм, пише Коммерсантъ-Украина. "Ці сервіси дійсно нові для України, але поки що оцінити попит на них вкрай складно", - заявив виконавчий директор компанії Поверхность ТВ Вадим Грузин. Незалежний медіаексперт Олександр Глущенко зазначає, що послуга відео за запитом у Digital Fly буде коштувати 10-15 грн. за фільм. "Але в Україні, де авторські права не дотримуються, те ж саме можна скачати в інтернеті", - зазначив він. За даними газети, щоб скористатися цими послугами, споживачеві необхідно буде придбати дороге устаткування - багатофункціональний ресивер HDMAX з жорстким диском на 500 Гб за ціною $ 400-500 залежно від умов підключення. У повний пакет Digital Fly входять 80 каналів. Його вартість не вказується, але раніше галузевий сайт Satkurier.pl повідомляв, що вона становитиме $ 22 на місяць. Для порівняння: Viasat пропонує обладнання за 1 грн., абонплата в пакеті з 70 каналів - 99 грн. на місяць. Олександр Глущенко, знайомий з планами Digital Fly, говорить, що компанія має намір здавати устаткування в лізинг. За його словами, компанія вже працює за такою схемою в Ізраїлі, де провайдер також просував дорогий ресивер під назвою HDMAX. Ще одним недоліком Digital Fly експерти називають вибір базового супутника. На популярних супутниках Eutelsat W4, Amos та Sirius просто не залишилося місця, пояснює Глущенко. "А базування на Thor 3 вимагає встановлення споживачем великої антени - 90-110 см., тоді як у Поверхность - 60 см. Якщо для дачі або заміського будинку така антена не створює проблеми, то в багатоквартирному будинку виникають труднощі", - додав Грузин. Коммерсантъ також повідомляє, що в I півріччі кількість абонентів кабельного телебачення скоротилася на 100 тисяч - до 3,4 млн. осіб. Як відомо, зараз на ринку вже працюють три гравці. Наприкінці 2005 року продаж своїх послуг в Україні почала НТВ-Плюс, у вересні 2007-го - Viasat, а Поверхность зайнялася супутниковим телебаченням восени 2008 року.
|