Нд, 20.08.2017, 08:03
Вітаю Вас Гость | RSS

Зерна: наука, освіта, культура

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » НАДУ » Електронне урядування » Вільне програмне забезпечення (в Україні)
Вільне програмне забезпечення
irynaДата: Вт, 08.03.2011, 12:56 | Повідомлення # 1
Рядовой
Група: НАДУ-ЕУ
Повідомлень: 3
Репутація: 2
Статус: Offline
Для розуміння що таке вільне програмне забезпечення?:
http://grusha.org.ua/content/Stiven_Fraj_pro_GNU

і стан його розвитку в Україні:
http://grusha.org.ua/content

 
KsuДата: Чт, 10.03.2011, 11:43 | Повідомлення # 2
Сержант
Група: НАДУ_ITден
Повідомлень: 7
Репутація: 1
Статус: Offline
ребята, это по пункту 4)))

http://kno.rada.gov.ua/komosviti/doccatalog/document?id=48719

Додано (10.03.2011, 11:41)
---------------------------------------------
biggrin biggrin biggrin

Додано (10.03.2011, 11:43)
---------------------------------------------
ЭТО ДЛЯ СВЕТЫ!!!!!!!!!!!!!!!!! cry

НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ
ПРИ ПРЕЗИДЕНТОВІ УКРАЇНИ
Дисципліна "Інформаційна політика в Україні (інформаційні
технології)". Практичні роботи. Доцент Шпига П.С.
© Шпига П.С., 2011 1
Практичне заняття № 2
Тема: "Програмне забезпечення "
Відкрийте файл з першою практично роботою та збережіть його з
новим іменем відповідно до номеру практичної. Результатами
виконання цієї практичної доповнюєте відкритий файл після введення
номера і теми поточної роботи стилем "Заголовок 1". Далі у цей
документ вносите назви (підкреслені) усіх наступних пунктів
практичної стилем "Заголовок 2" .
Опис пунктів основного завдання
1. Ліцензування програмного забезпечення. Знайдіть та прочитайте
ліцензійну угоду до операційної системи вашого ПК. Копіюйте
важливі абзаци у вашу практичну. Знайдіть та прочитайте
ліцензійну угоду до Adobe Reader . Копіюйте важливі абзаци у
вашу практичну. Порівняйте ці угоди. Підготуйте виступ на цю
тематику.
2. Вартість програмного забезпечення. Знайдіть в мережі Інтернет та
копіюйте у практичну вартість операційної системи та офісних
програм з адресами фірм. Підготуйте таблицю з 5-ма стовпчиками:
№ п/п, назва програми, вартість однієї, кількість, вартість загальна.
Заповніть таблицю придбання операційних систем та офісних
програм для умовної організації чисельністю 30 співробітників
(конфігурація ОС та набір офісних програм мають відрізнятися для
НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ
ПРИ ПРЕЗИДЕНТОВІ УКРАЇНИ
Дисципліна "Інформаційна політика в Україні (інформаційні
технології)". Практичні роботи. Доцент Шпига П.С.
© Шпига П.С., 2011 2
різних груп співробітників). Обчислення в таблиці MS Word мають
відбуватися за допомогою формул. Правила використання формул
в MS Word можна переглянути в довідці.
3. Вільне ПО. Знайдіть в Інтернет та копіюйте в роботу визначення
"програмне забезпечення з відкритим вихідним кодом". Знайдіть в
Інтернет відомості про використання в органах влади України та
однієї з зарубіжних країн програмного забезпечення з відкритим
вихідним кодом (так званого вільного ПО). Підготуйте виступ на
цю тему. Важливу інформацію копіюйте у вашу роботу. Відповідну
інформацію помістіть на сайт "Зерна": Форум / НАДУ/ Електронне
урядування / Вільне програмне забезпечення (в Україні).
4. Стратегія інноваційного розвитку України на 2010-2020 роки.
Знайти та копіювати в роботу важливі положення рекомендацій
парламентських слухань на тему: "Стратегія інноваційного
розвитку України на 2010-2020 роки в умовах глобалізаційних
викликів". Підготуйте виступ на цю тему. Важливі положення
помістіть на сайт "Зерна": Форум / Держава / Державне управління
/ Інноваційний розвиток України (Що робиться в Україні для
інноваційного розвитку?).
5. Зміст документа. Знайдіть у довідці MS Word інформацію про
вставку змісту, вивчіть її та копіюйте її у вашу практичну. Змініть
стилі оформлення змісту на 15 кегль для заголовків практичних та
12 кегль для пунктів практичних, усі шрифт Arial.
НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ
ПРИ ПРЕЗИДЕНТОВІ УКРАЇНИ
Дисципліна "Інформаційна політика в Україні (інформаційні
технології)". Практичні роботи. Доцент Шпига П.С.
© Шпига П.С., 2011 3
6. Перевірте ваші знання що до роботи з програмами Калькулятор.
Paint. Блокнот. WordPad.
7. Поновіть зміст та перевірте його правильність. Збережіть ваші файли.
Опис пунктів додаткового завдання
1. Підготувати та опублікувати на сайті "Зерна" статтю на тему
"Проблеми використання програмного забезпечення з відкритим
вихідним кодом в державних установах" з аналізом нормативно-
законодавчих документів, друкованих та електронних ресурсів.

 
рпн7орнгДата: Чт, 10.03.2011, 11:46 | Повідомлення # 3
Рядовой
Група: НАДУ_ITден
Повідомлень: 4
Репутація: 1
Статус: Offline
Про електронне урядування
Під "е-урядуванням" розуміють спосіб організації державної влади за допомогою систем локальних інформаційних мереж та сегментів глобальної інформаційної мережі, що забезпечує функціонування органів влади в режимі реального часу та робить максимально простим і доступним щоденне спілкування з ними громадян, юридичних осіб, неурядових організацій. На практиці це означає організацію управління державою та взаємодії з фізичними, юридичними особами та громадськими організаціями шляхом максимального використання в органах публічної адміністрації сучасних інформаційних технологій. Тобто, е-урядування передбачає наступне: будь-яка особа через інформаційно-комунікаційні засоби може звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування для отримання необхідної інформації, і головне - для отримання адміністративних послуг. Скажімо, особа, не відходячи від комп'ютера, може здійснити будь-яку трансакцію з органом влади (зареєструвати юридичну особу, земельну ділянку, посвідчити договір купівлі-продажу, оренди тощо), витрачаючи при цьому якнайменше часу та інших ресурсів, а це, в свою чергу, сприяє економії бюджетних коштів на адміністрування.

Система "е-урядування" об'єднує у собі як мінімум дві складові -внутрішню урядову інформаційну інфраструктуру - аналог корпоративної мережі, та зовнішню інформаційну інфраструктуру, що забезпечує взаємодію з фізичними та юридичними особами. У межах другої складової інтегруються інформаційні ресурси органів влади, забезпечується доступ до них, а також створюється система on-line послуг.

Технології е-урядування уже давно використовуються і успішно функціонують у багатьох зарубіжних країнах (Великобританія, Данія, Емірати, Естонія, Катар, Коста-Ріка, Латвія, Норвегія, Об'єднані Арабські, Сінгапур, США, Чехія, Швеція тощо). Так, Уряд США надає громадянам різноманітні послуги через Інтернет: видачу ліцензій, сплату податків тощо. В Англії реєстрація фірм потребує заповнення через мережу тільки однієї форми. Фінляндія та Сінгапур пропонують своїм громадянам послуги через мобільний зв'язок. Наприклад, Верховний суд Сінгапуру надсилає громадянам SMS, щоб нагадати дату засідання. Крім того, ті громадяни Сінгапуру, котрі авторизовані на сайті, можуть електронним способом подавати до суду позови у незначних справах. On-line податкова служба Ірландії дозволяє підприємствам отримувати інформацію про оподатковування, сплачувати податки, заповнивши відповідні електронні форми, а також отримувати податкові кредити. Сайт Земельної служби цієї ж держави надає компаніям інформацію про нерухомість і дає можливість здійснювати будь-які операції, пов'язані із землею і нерухомістю. Сайт Федерального агентства зайнятості Ірландії містить інформацію про ринок робочої сили для роботодавців і працівників, а сайт Реєстраційної палати дає можливість зареєструвати компанію будь-якої організаційно-правової форми, зареєструвати найменування компанії, внести зміни в статутні документи, оформити фінансові документи, легалізувати іноземні документи. В Естонії функціонує Інтернет-портал "Сьогодні вирішую я" (Tana otsustan mina), за допомогою якого громадянин республіки може взяти участь в управлінні державою - висловити свою думку про поточні процеси у країні, запропонувати поправки до законопроектів тощо. Цей портал також дозволяє користувачу голосувати. Якщо ідея поправки чи іншої пропозиції містить раціональне зерно і підтримується іншими Інтернет-користувачами, естонський прем'єр-міністр відсилає цю пропозицію зі своєю резолюцією у відповідне міністерство. На сьогодні болгари, завдяки новій ІТ-системі, котра об'єднує паспортний департамент із міністерством внутрішніх справ, поліцією та системою кримінального судочинства, можуть одержати паспорт протягом 5-10 хвилин. Зазвичай же ця процедура займає, як мінімум, кілька тижнів. Це все забезпечується технологіями е-урядування.

 
KsuДата: Чт, 10.03.2011, 11:55 | Повідомлення # 4
Сержант
Група: НАДУ_ITден
Повідомлень: 7
Репутація: 1
Статус: Offline
Юра, я знаю, що це ти! cool

Додано (10.03.2011, 11:54)
---------------------------------------------
стратегия

http://www.pir.dp.ua/uploads/StrategizInnovRazvitiyaUkr.doc

Додано (10.03.2011, 11:55)
---------------------------------------------
Стратегія інноваційного розвитку України на 2010–2020 роки в умовах глобалізаційних викликів (далі – Стратегія) розроблена на виконання Постанови Верховної Ради України від 17 лютого 2009 р. № 965-VI «Про проведення парламентських слухань «Стратегія інноваційного розвитку України на 2010–2020 роки в умовах глобалізаційних викликів» Комітетом Верховної Ради з питань науки і освіти, Центром досліджень науково-технічного потенціалу та історії науки ім.Г.М.Доброва НАН України за участю інших наукових установ НАН України, а також центральних і місцевих органів державної влади [дивись додаток 1] із врахуванням ключових положень, закладених в проекті Стратегії інноваційного розвитку України на 2009–2018 роки та на період до 2039 року, підготовленого Державним агентством з інновацій та інвестицій України і Державним підприємством «Інститут економіки і прогнозування НАН України», та в ряді інших стратегічних проектів [дивись додаток 2].
Дана Стратегія є органічною складовою Стратегії розвитку України у період до 2020 року (проект цієї Стратегії розроблено на виконання доручення Кабінету Міністрів України Міністерством економіки України). Вона розвиває основні положення Концепції науково-технологічного та інноваційного розвитку України, затвердженої Постановою Верховної Ради України від 13 липня 1999 р. № 916-ХІV, уточнює і доповнює їх з врахуванням нових вимог сучасності і викликів щодо змін, на які Україна повинна мати адекватні відповіді. Визнання високої актуальності тиску зовнішніх і внутрішніх викликів, що посилюються, врахування їх можливих наслідків з метою недопущення кризових явищ в економіці і суспільстві є головною передумовою формування дієздатної інноваційної політики соціально-економічного розвитку держави.
Стратегія систематизує і конкретизує законодавчі, нормативні та інші засади організації наукової, науково-технічної, інноваційної та підприємницької діяльності, що містяться в сучасному законодавстві України, нормативних та програмних документах органів державної влади і разом з іншими державними стратегічними документами є стрижневою основою для подальшого розвитку законодавчої і нормативної бази в цій сфері, для формування державних, регіональних і галузевих програм інноваційного розвитку, забезпечення скоординованої діяльності влади, суспільства, підприємництва, науки та освіти – всіх головних учасників національної інноваційної системи.
Стратегія складається з аналітичної та безпосередньо стратегічної частин. У першій частині сформульовано системну соціально-економічну проблему, що вирішується Стратегією. Ця проблема спроектована на існуючий стан інноваційного розвитку України у порівнянні з основними мегатрендами інноваційного розвитку світової та європейської економік, а також економік окремих країн. Надано також характеристику основних викликів і загроз, що стають перед Україною, адекватні відповіді на які можливі за умов посилення інноваційного розвитку країни.
Стратегічна частина окреслює ключові стратегічні цілі, основні стратегічні пріоритети, визначає напрямки, механізми і можливі варіанти вирішення проблеми, містить формулювання ключових заходів щодо практичного впровадження Стратегії.
Результатом реалізації Стратегії має стати утвердження в Україні інноваційної моделі її економічного і соціального розвитку, підвищення ефективності використання інтелектуального потенціалу країни, всіх її людських і природних ресурсів, забезпечення підвищення конкурентоспроможності національної економіки, досягнення стабільного сталого розвитку і підвищення добробуту громадян. Реалізація Стратегії створить можливості для успішного просування України по шляху розбудови економіки і суспільства, заснованих на знаннях.
Термін дії Стратегії визначено з врахуванням масштабу часу, необхідного для здійснення узгоджених системних змін у всіх ланках національної інноваційної системи – науці, освіті, підприємництві, винахідництві, управлінні, та можливості за умов послідовної і дійової реалізації положень Стратегії досягти активно зростаючої фази наступного циклу інноваційного розвитку економіки, коли інноваційний фактор стане визначальним у забезпеченні зростання вітчизняної економіки.

 
KostyaДата: Чт, 10.03.2011, 11:58 | Повідомлення # 5
Рядовой
Група: НАДУ_ITден
Повідомлень: 2
Репутація: 1
Статус: Offline
Шановні колеги!

Посилання на постанову ВРУ

http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=2632-17

 
LemonijaДата: Чт, 10.03.2011, 12:01 | Повідомлення # 6
Рядовой
Група: НАДУ_ITден
Повідомлень: 1
Репутація: 0
Статус: Offline
Kostya, дякую за посилання!!! Дуже допомогло! biggrin
 
KsuДата: Чт, 10.03.2011, 12:15 | Повідомлення # 7
Сержант
Група: НАДУ_ITден
Повідомлень: 7
Репутація: 1
Статус: Offline
5. Зміст документа
Створення змісту з використання рівнів структури
1. У меню Вигляд виберіть команду Панелі інструментів, а потім — команду Структура .
2. Виділіть перший заголовок, який потрібно внести до змісту.
3. На панелі інструментів Структура виберіть рівень структури, який потрібно зіставити з виділеним абзацом.
4. Для кожного заголовка, який потрібно внести до змісту, повторіть кроки 2 і 3.
5. Клацніть там, де потрібно вставити зміст.
6. У меню Вставка виберіть команду Посилання, а потім — команду Зміст і покажчики.
7. Виберіть вкладку Зміст.
8. Щоб скористатися одним з готових рішень, виберіть потрібний варіант у полі Формати.
9. Виберіть всі інші потрібні параметри змісту.
Створення змісту з використання користувацьких стилів
Створюючи зміст, можна вказати стилі, у тому числі користувацькі, якими в документі слід оформити заголовки, що будуть долучені до змісту.
1. Клацніть там, де потрібно вставити зміст.
2. У меню Вставка виберіть команду Посилання, а потім — команду Зміст і покажчики.
3. Виберіть вкладку Зміст.
4. Натисніть кнопку Параметри.
5. У стовпці Наявні стилі знайдіть стиль, яким у документі оформлені заголовки, що входять до змісту.
6. У полі стовпця Рівень, розташованому праворуч від імені цього стилю, введіть номер рівня (від 1 до 9), який буде відповідати цьому стилю заголовка.
Примітка . Якщо потрібно використовувати лише користувацькі стилі, видаліть номери рівнів вбудованих стилів, таких як "Заголовок 1".
7. Повторіть кроки 5 і 6 для кожного стилю, яким у документі оформлені заголовки, що входять до змісту.
8. Натисніть кнопку ОК.
9. Щоб скористатися одним з готових рішень, виберіть потрібний варіант у полі Формати.
10. Виберіть всі інші потрібні параметри змісту.

Створення змісту з використання позначених елементів
Щоб вставляти поля Поле. Сукупність кодів, яка забезпечує автоматичну вставку тексту, графіки, номерів сторінок та інших відомостей у документ. Наприклад, поле DATE вставляє поточну дату. змісту у документ, використовуйте поле Визначення елемента змісту.
1. Виділіть першу частину тексту, яку потрібно внести до змісту.
2. Натисніть клавіші ALT+SHIFT+O.
3. Виберіть рівень у полі Рівень і натисніть кнопку Позначити.
4. Щоб позначити інші записи, виділіть текст, клацніть у полі Елемент, а потім натисніть кнопку Позначити. Закінчивши додавати елементи, натисніть кнопку Закрити.
5. Клацніть там, де потрібно вставити зміст.
6. У меню Вставка виберіть команду Посилання, а потім — команду Зміст і покажчики.
7. Виберіть вкладку Зміст.
8. Натисніть кнопку Параметри.
9. У діалоговому вікні Параметри змісту установіть прапорець Поля елементів списку.
10. Зніміть прапорці Стилі і Рівні структури.

Додано (10.03.2011, 12:15)
---------------------------------------------
Всім успіхів, до суботи! biggrin

 
nelyaДата: Пт, 11.03.2011, 20:48 | Повідомлення # 8
Рядовой
Група: НАДУ_ITден
Повідомлень: 4
Репутація: 2
Статус: Offline
На сьогодні ВПЗ майже не поширюється в органах державної влади нашої країни ані на центральному, ані на регіональному рівнях (у середньому, ВНЗ встановлене на менш ніж 0,01 % персональних комп'ютерів). Цьому є декілька причин, що мають бути врегульовані на державному рівні. серед них і відсутність загального визнання локалізованої версії базового пакету ВПЗ, адаптованого для використання в національних державних установах, і недостатність досвіду роботи із ВПЗ більшості державних службовців, а також те, шо роботи, які здійснюються в рамках державних програм зі створення різних автоматизованих інформаційних систем і ресурсів, орієнтовані на використання платформи MS Windows і не передбачають гарантовану сумісність із ВПЗ.
Важливим є формування єдиного стандарту розробки систем для потреб держави.
Однією з основних причин повільної інформатизації органів державної влади в Україні є штучне розмежування державних і бізнес-повноважень, коли реальними виконавцями будь-якого державного проекту були і залишаються бізнес-структури, що використовують у своїх розробках пропрієтарне ПЗ. Тому основним засобом випливу на ситуацію вважається докорінна переорієнтація на структуризацію відповідного сектору ринку і на роботу із суб'єктами ринку.
Щодо стану законодавчої (нормативної) діяльності у країні, то вона не відповідає теперішній ситуації, зокрема щодо питань , пов'язаних із правом інтелектуальної власності стосовно ВПЗ.
 
bnДата: Пт, 11.03.2011, 22:17 | Повідомлення # 9
Сержант
Група: НАДУ
Повідомлень: 5
Репутація: 2
Статус: Offline
Відкрите програмне забезпечення (Open-source software) — програмне забезпечення, для якого є доступними (вихідний) програмний код, що забезпечує найкращі умови для вивчення такого програмного забезпечення та можливого подальшого внесення змін (удосконалень тощо) до нього.
Програмне забезпечення з відкритими вихідними кодами (Open-source software) — програмне забезпечення, для якого є доступними (вихідний) програмний код .
Політика відкритого коду (англ. open source) — принцип «розподіленої» розробки, що використовується в технології, мистецтві, політиці громадських організацій та мереж, а насамперед — у створенні вільного програмного забезпечення.
Основні властивості відкритих систем:
- Розширюваність.
- Масштабованість.
- Переносимість додатків, даних і персоналу.
- Інтероперабельність додатків і систем.
- Здатність до інтеграції.
- Висока готовність.
Термін вільне програмне забезпечення ввів Річард Столмен, засновник проекту GNU, для опису програмного забезпечення, котре можна безперешкодно використовувати, вивчати та змінювати і котре може копіюватись та поширюватись у зміненій чи незміненій формі без будь-яких обмежень, з тим щоб наступний користувач також мав всі перелічені права.
Критерії вільного програмного забезпечення
1. Програму можна вільно використовувати з будь-якою метою («нульова свобода»).
2. Можна вивчати, як програма працює, і адаптувати її для своїх цілей («перша свобода»). Умовою цього є доступність вихідного тексту програми.
3. Можна вільно поширювати копії програми – на допомогу товаришу («друга свобода»).
4. Програму можна вільно покращувати і публікувати свою поліпшену версію – з тим, щоб принести користь всьому співтовариству («третя свобода»). Умовою цієї третьої свободи є доступність вихідного тексту програми і можливість внесення до нього модифікацій і виправлень.
ВПЗ — це потужна міжнародна співпраця по написанню програм, котрі використовуються окремими людьми, великими організаціями та урядовими структурами. ВПЗ має величезну вагу на ринку серверів та інтернет-служб, як, наприклад, веб-сервер Apache, СКБД MySQL та мова сценаріїв PHP. Повністю вільні комп'ютерні середовища доступні у вигляді величезних пакерів базових програми у складі дистрибутивів GNU/Лінукс та ОС FreeBSD. Розробники ВПЗ також створили вільні версії практично всіх поширених стільничних програм, як от веб-оглядачі, офісні пакети та мультимедійні програвачі. Важливо також зауважити, що в багатьох випадках ВПЗ для окремих робочих станцій чи домашніх користувачів — лише частина більших власницьких пакетів. Більшість ВПЗ поширюється безкоштовно через інтернет або звичайними способами за символічну плату; проте це не є обов'язковою вимогою і будь-хто може продавати його за будь-яку ціну.
З серпня 2004 року започатковано програму “Нове життя комп’ютера”, що надає можливість всім українським школам отримати безкоштовні безстрокові ліцензії без права передачі на операційні системи Microsoft Windows 98 Second Edition та/або Microsoft Windows 2000 Professional для встановлення даних продуктів на кваліфіковані комп’ютери...»
СПОСІБ ВИРІШЕННЯ ПРОБЛЕМИ
Використання вільного програмного забезпечення (ПЗ) в органах влади, на підприємствах та в навчальних закладах дозволить суттєво знизити витрати бюджетних коштів, у порівнянні з ліцензуванням іноземних продуктів із закритим кодом, ціни на які встановлюються виходячи з іноземного, в основному американського, рівня сплати праці розробників. Для України такі ціни є зависокими.
ЕТАПИ ЛІЦЕНЗУВАННЯ
Тобто, на першому етапі ліцензування програмного забезпечення треба перевести підприємства, із парком комп'ютерів від 30-50 і більше на комбіновані мережі. Це дозволить прямо зараз почати програму використання ПЗ з відкритим кодом без додаткових витрат на навчання персоналу та без припинення технологічного процесу. Наприклад, комунальні підприємства по управлінню житловими фондами, підприємства з обслуговування теплових мереж, підприємства автомобільних та залізничних перевезень, та інші.
Другим (важливішим) етапом переходу до використання систем з відкритим кодом у масштабі України є встановлення комбінованих мереж у навчальних закладах. При цьому через два-три роки в Україні сформується штат власних спеціалістів, спроможних розгортати обчислювальні системи та офісні мережі на базі систем з відкритим кодом. У країни буде вибір! і більша частина грошових потоків у такому випадку буде спрямована на розвиток вітчизняних інформаційних технологій, а не на ліцензійні виплати іноземним компаніям.
 
ВСНДата: Пт, 11.03.2011, 23:20 | Повідомлення # 10
Рядовой
Група: НАДУ_ITден
Повідомлень: 1
Репутація: 1
Статус: Offline
З кожним роком збільшується кількість електронних інформаційних ресурсів, які створюють органи державної влади. Відповідно розширюється і сфера застосування програмного забезпечення. Придбаваючи пропрієтарне програмне забезпечення, органи державної влади отримують обмежене право користування ним - заборонений або обмежений доступ до коду, заборона внесення змін, тиражування, розповсюдження, копіювання, обмежена технічна підтримка тощо. В умовах використання виключно такого програмного забезпечення в органах державної влади обсяг витрат бюджетних коштів, пов'язаних із закупівлею та адаптацією програмного забезпечення, прямо залежить від цінової та технічної політики монополістів-розробників програмного забезпечення.

Для забезпечення реалізації державної політики у сфері інформаційно-телекомунікаційних технологій та розв'язання проблеми залежності від монополістів-розробників програмного забезпечення необхідно розробити Державну цільову науково-технічну програму використання в органах державної влади програмного забезпечення з відкритим кодом (далі - Програма), виконання якої сприятиме скороченню обсягів використання неліцензійного програмного забезпечення.

Крім того, міжнародний досвід свідчить, що незважаючи на необхідність значних витрат на початковому етапі запровадження використання програмного забезпечення з відкритим кодом замість пропрієтарного, економія в подальшому в масштабах держави може становити близько 80-87 відсотків, включаючи витрати на адміністрування, адаптацію та перенавчання персоналу.

Додано (11.03.2011, 23:20)
---------------------------------------------
Офіційний документ "Про схвалення Концепції Державної цільової науково-технічної програми використання в органах державної влади програмного забезпечення з відкритим кодом", затверджені
РОЗПОРЯДЖЕННЯ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 23 грудня 2009 р. N 1588-р
Метою Концепції є розв'язання проблеми використання неліцензійного програмного забезпечення шляхом створення умов для використання в органах державної влади програмного забезпечення з відкритим кодом з урахуванням його функціональних можливостей та необхідності оптимізації витрат бюджетних коштів.

 
KANДата: Сб, 12.03.2011, 14:27 | Повідомлення # 11
Рядовой
Група: НАДУ_ITден
Повідомлень: 3
Репутація: 3
Статус: Offline
Термін вільне програмне забезпечення ввів Річард Столмен, засновник проекту GNU, для опису програмного забезпечення, котре можна безперешкодно використовувати, вивчати та змінювати і котре може копіюватись та поширюватись у зміненій чи незміненій формі без будь-яких обмежень, з тим щоб наступний користувач також мав всі перелічені права.
Щоб програмне забезпечення вважалось вільним, воно повинно поширюватись під однією з ліцензій, котра закріплює за користувачем вищеописані права, та з вільнодоступними джерельними кодами. Найвідомішими з них є:
• Загальна публічна ліцензія GNU (GNU General Public License)
• Менша загальна публічна ліценція GNU (GNU Lesser General Public License)
• Ліцензія BSD (BSD License)
• Публічна ліцензія Mozilla (Mozilla Public License)
• Ліцензція MIT (MIT License)
• Ліцензія Apache (Apache License)
Будь-хто може продавати копії вільного програмного забезпечення, використовувати його в комерційних чи інших цілях. Проте, оскільки кожен, хто володіє вільним програмним забезпеченням, може передавати його будь-кому безкоштовно, то в цілому ВПЗ є безкоштовним. Бізнесові моделі ВПЗ базуються на додаткових послугах на кшталт технічної підтримки, навчанні, сертифікації чи інтеграції. Проте ВПЗ забороняє бізнесові моделі, засновані на абсолютній відсутності будь-яких прав у користувача і вимозі оплачувати право використання ПЗ.
На противагу ВПЗ існує власницьке програмне забезпечення. Окрім того, терміни(абревіатура) «ВПЗ» та «безкоштовне програмне забезпечення» не є синонімами - безкоштовне програмне забезпечення може бути і власницьким.
Критерії вільного програмного забезпечення
1. Програму можна вільно використовувати з будь-якою метою («нульова свобода»).
2. Можна вивчати, як програма працює, і адаптувати її для своїх цілей («перша свобода»). Умовою цього є доступність вихідного тексту програми.
3. Можна вільно поширювати копії програми – на допомогу товаришу («друга свобода»).
4. Програму можна вільно покращувати і публікувати свою поліпшену версію – з тим, щоб принести користь всьому співтовариству («третя свобода»). Умовою цієї третьої свободи є доступність вихідного тексту програми і можливість внесення до нього модифікацій і виправлень.
Історія розвитку ВПЗ
У 50-70-х роках ВПЗ було звичним явищем для користувачів. Воно запросто поширювалось користувачами, котрі мали доступ до комп'ютерів та фірмами-виробниками, котрі раділи, що люди пишуть програми, котрі роблять роботу з їхніми пристроями зручнішою. В 70-х - на початку 80-х років компанії почали обмежувати ці свободи, захищати розроблені програми копірайтами та поширювати лише бінарні коди програм, щоб ускладнити або унеможливити вивчення та модифікацію програм.
У 1983 році Річард Столмен заснував проект GNU після того, як безпосередньо зіткнувся зі змінами у культурі користувачів та комп'ютерної індустрії в цілому. Розробка ПЗ для операційної системи GNU розпочалась у січні 1984 року, а Фонд Вільного Програмного Забезпечення (англ. Free Software Foundation, FSF) був заснований у жовтні 2005 року. Він ввів визначення ВПЗ та термін «copyleft» (буквально «авторське ліво») на противагу «copyright» («авторське право»)для позначення ВПЗ.
ВПЗ — це потужна міжнародна співпраця по написанню програм, котрі використовуються окремими людьми, великими організаціями та урядовими структурами. ВПЗ має величезну вагу на ринку серверів та інтернет-служб, як, наприклад, веб-сервер Apache, СКБД MySQL та мова сценаріїв PHP. Повністю вільні комп'ютерні середовища доступні у вигляді величезних пакерів базових програми у складі дистрибутивів GNU/Лінукс та ОС FreeBSD. Розробники ВПЗ також створили вільні версії практично всіх поширених стільничних програм, як от веб-оглядачі, офісні пакети та мультимедійні програвачі. Важливо також зауважити, що в багатьох випадках ВПЗ для окремих робочих станцій чи домашніх користувачів — лише частина більших власницьких пакетів. Більшість ВПЗ поширюється безкоштовно через інтернет або звичайними способами за символічну плату; проте це не є обов'язковою вимогою і будь-хто може продавати його за будь-яку ціну.
Економічні вигоди моделі ВПЗ були розпізнані такими великими корпораціями як ІВМ, Red Hat та Sun Microsystems. Багато компаній, чий ключовий бізнес лежить за межами ІТ-сектору, вибирають ВПЗ для представництва в інтернет, для офіційних сайтів завдяки низькій собівартості та можливості вільно змінювати пакунки програм.
 
HelgaДата: Пн, 07.05.2012, 21:21 | Повідомлення # 12
Рядовой
Група: НАДУ_ITден
Повідомлень: 2
Репутація: 1
Статус: Offline
Україна є країною з високим рівнем розвитку науки та техніки. Але в той самий час держава витрачає гроші на продукцію іноземних компаній, замість стимулювання розвитку власної продукції, підтримки вітчизняного виробника та підготовки власних фахівців. Саме через брак підтримки вітчизняного виробника українські навчальні заклади готують фахівців переважно для закордонних комерційних структур. У разі використання в Україні ВПЗ, буде створено велику кількість робочих місць для фахівців з інформаційних технологій, які вимушені шукати роботу за кордоном. Спочатку це буде викликано необхідністю портування існуючого ПЗ під нову платформу. Потім виникне необхідність супроводу цього ПЗ в сучасному вигляді. Окрім того, ВПЗ має меншу початкову вартість, та зовсім не має рентної вартості. Воно має набагато меншу потребу у обслуговуванні. Єдине чим воно дорожче (як принаймні кажуть його противники) - це підготовка персоналу для роботи з ним, але тут варто також враховувати те, що зараз ніде не навчають користуватися саме цим ПЗ. Зараз лише готують фахівців з обслуговування. Навчання користувачів для роботи з новим ПЗ буде не дорожчим та займе не більше часу ніж навчання користувачів MS Windows. Навчання викладачів та створення навчальних програм займе не більше ніж 6 місяців. Освоєння нового програмного середовища існуючими кадрами може зайняти, залежно від типу роботи, від однієї-двох годин до місяця. Найголовнішим є те, що витрачені гроші залишаться в державі замість того щоб відтекти на рахунки закордонних організацій. Підтвердженням економії від використання ПЗ з відкритим кодом є рішення уряду Південної Кореї, за підрахунками, переведення на вільне ПЗ 20% робочих місць та 30% серверів в державних установах дозволить заощаджувати близько 300 млн. Доларів США щороку.
На Давоському форумі було домовлено про інвестиції в українську освіту та про боротьбу з піратством. Базувати освіту тільки на продуктах Microsoft - це робити українців вічними данцями надприбуткової корпорації за рахунок нав'язування цього ПЗ в процесі освіти. Освіта мусить базуватись на відкритих стандартах і рішеннях, тобто на вільному ПЗ, бо в самій основі освіти й науки лежить принцип відкритості. Так, боротися з піратством треба, але не тими методами які використовуються в Україні. Інвестиції в освіту принесуть для Microsoft Corporation дуже велику вигоду від привчання українців до їхнього ПЗ і ще більшу монополізацію ринку, якої не можна допустити. Україна має бути вільною країною і мати можливість вільно обирати програмне забезпечення в якому працювати, але ніяк не йти на поступки недалекоглядним та низько компетентним урядовцям які змушують використовувати саме те ПЗ, яке їм особисто більше подобається чи за "проштовхування" якого вони отримали хабар. Державні органи мають дати можливість обирати ПЗ користувачам, замість того щоб примушувати їх до чогось. Боротьба з піратством в Україні буде безглуздою доти, доки уряд не зрозуміє цього і не почне відповідно діяти. За будь-яку власність треба платити. Інтелектуальна тут не виключення, то може треба дати свободу користувачам обирати яке ПЗ і за яку ціну купувати?
Українська спільнота користувачів та розробників відкритого програмного забезпечення, розуміючи всю складність та неоднозначність цього питання та шляхів його вирішення пропонує наступне:
1. Беручи до уваги питання національної безпеки та розвиток саме українського економічного потенціалу, рішуче відмовитися від практики використання приватного програмного забезпечення та закритих й отже потенційно небезпечних файлових форматів в органах державної влади та місцевого самоврядування, у т.ч. в закладах освіти.
2. Враховуючи принципи вільної ринкової конкуренції, економічної доцільності й беручи до уваги передовий досвід учасників європейської спільноти, розробити та затвердити відкриті та ефективні стандарти обміну даних між державними установами, громадянами, підприємствами, установами й організаціями, що не залежать від операційної системи та конкретної програми.
3. Маючи за критерій ефективності роботи Президента та Уряду кількість новостворених робочих місць, вжити заходів для спрямування коштів, що призначалися для закупівлі продукції з інформатизації у закордонних компаній (зокрема у корпорації Microsoft) на створення робочих місць з додаткової адаптації та локалізації великої кількості програм та систем, що вже існують на умовах відкритості похідних кодів та перебувають під відкритими ліцензіями сімейства GPL, BSD і подібних для потреб функціонування державних органів та освітніх установ.
4. Прагнучи до ефективного та відкритого механізму витрачання бюджетних коштів у сфері інформатизації запровадити прозору систему державних тендерів на створення, адаптацію та локалізацію відкритого програмного забезпечення, яка б не була залежна від будь-якої постаті чиновника або групи чиновників та мала можливості громадського контролю.
 
TomakiДата: Сб, 23.03.2013, 19:38 | Повідомлення # 13
Сержант
Група: Зареєстровані
Повідомлень: 10
Репутація: 0
Статус: Offline
ПЛАГИАТ и АНТИПЛАГИАТ. Волшебная таблетка от заимствования -
грамотность оформления
Видео в youtube http://youtu.be/RyqpE9zZ8lc
 
Форум » НАДУ » Електронне урядування » Вільне програмне забезпечення (в Україні)
Сторінка 1 з 11
Пошук:


Усі права захищені. Copyright Сайт "Зерна" © 2017
Безкоштовний хостинг uCoz